Home

CSS Nested Menus Css3Menu.com


Copiii - un viitor fericit

Pictura de copil Viitorul caruia ne place atit sa-i aflam tainele, e de fapt floarea ce va rasari din semintele plantate de noi in sufletele noastre. Daca am fi constinenti ca in proportie de peste 90% viitorul depinde de noi, in primul rand ne-ar apuca frica. Da, asta e prima senzatie fireasca. Dar apoi... am incepe sa dansam de bucurie si sa ne scriem muzica si pasii ce o vor urma. Trebuie exercitiu pentru asta, nu-i usor... Insa primul pas e sa intelegem mare taina a construirii viitorului.
Cum!!! Adica totul depinde de noi! Da... Numai de noi.
Unii au realizat asta deja, altii inca mai cauta.
Sa nu uitam ca ziua de miine, dar si viitorul indepartat, depind de noi, de prezent, de modul cum gindim, dar mai ales de modul cum vor gindi cei ce carora le suntem parinti, invatatori, profesori, indrumatori, frati mai mari...
Cum sa cladim un viitor fericit noua si copiilor nostri?
Este bataia "rupta din Rai"?
E bine sa ne impunem propriile dorinte si valori copiilor?
E bine sa le indeplinim toate dorintele?
Iata trei intrebari zic eu, esentiale, al caror raspuns corect poate schimba multe... E simplu? Asa pare. Dar nu este asa. Nu intentionez sa judec pe nimeni, ori sa dau lectii de educatie sau de morala. De data aceasta am ales doar sa va expun foarte pe scurt (din lipsa de spatiu) doar citeva concluzii la care au ajuns cercetatorii intra-ale psihologiei dupa multe studii si multi ani ce cercetari in cautarea... fericirii.

Constiinta propriei eficiente - Albert Bandura

Desi pare un lucru firesc si de bun simt, totusi s-au facut studii pentru a confirma ceea ce oricine poate realiza meditind doar un pic. Este o teorie ce-si are radacinile in ani de studii, o teorie dovedita de practica vietii, ce joaca un rol important in categoria teoriilor social cognitive. S-a dovedit ca oamenii esueaza in anumite activitati deseori, nu din lipsa aptitudinilor, ci mai ales din lipsa constiintei propriilor aptitudini. Pentru ca nu stim de ce suntem in stare, ce aptitudini avem. Intr-un cuvint din lipsa de cunoastere de sine. Si de incredere in propriile capacitati. Aceste lipsuri duc la esec, deseori prin inactiune. Oamenii, spune Bandura, se vor angaja in acele activitati in care ei insisi se percep ca fiind eficienti, competenti. Uneori avem o parere adecvata despre noi insine, alteori ea este foarte departe de adevar fie in sens pozitiv, ori negativ. Daca in copilarie nu au fost niciodata recompensati macar cu un cuvint de lauda pentru activitatile lor, copii nu vor capata niciodata increderea necesara pentru a merge mai departe pe drumul implinirii. Daca nu au fost lasati sa-si cunoasca propriile talente si aptitudini, cu greu vor ajunge sa le cunoasca mai tirziu. Spre exemplu daca parintii incerca sa-l faca pe fiul lor doctor iar el vrea sa fie actor, vor crea un doctor ineficient si nefericit in care zace un actor plin de talent, dar care nu va straluci pe nici o scena niciodata, nici chiar pe scena propriei sale vieti.

Agresivitatea se invata - experimentul Bobo doll.

Tot Albert Badura in 1961, a efectuat un experiment asupra copiilor de gradinita. El a dorit sa arate ca agresivitatea este un comportament achizitionat prin simpla observatie. Copiii au vizionat un film in care un o papusa, numita Bobo, este agresata de un adult. Adultul intra intr-o camera ii cere papusii s-o stearga de acolo si intrucit aceasta nu-i indeplineste dorinta, o loveste peste fata, apoi ii da cu un ciocan in cap si tipa la ea, sfirsind prin a o lovi cu picioarele striginu-i sa plece de acolo. Desigur... in zadar! Finalul filmului este insa diferit. Copii sunt impartiti in trei grupuri si fiecare urmareste un alt final. 1 - adultul este recompensat pentru fapta sa; 2 - adultul este pedepsit; 3 - adultul nu suporta nici o consecinta. Apoi copii au fost introdusi in aceeasi camera cu papusa si observati. Nu e greu de dedus care a fost grupul care a imitat adultul intr-o foarte mare proportie. Cel care in care adultul a fost felicitat pentru fapta sa. Majoritatea copiilor din acest grup s-au comportat identic cu modelul vizionat. Deci... acum putem intelege cit de "bine" este ca micutii sa urmareasca filme si desene animate cu violenta, sau stirile de seara, sau jocuri pe computer in care ucid in mod virtual. La fel de "bine" e sa ne certam in fata copiilor, ori sa fim violenti cu ei... Ei asta vor invata! Agresivitate! Sa nu cadem insa in extrema de a crede ca agresivitatea trebuie eliminata toatal din vietile noastre. La nivelul actual de dezvoltare al omenirii este inca necesara. Este un instinct ce trebuie sa-l folosim pentru supravietuire si autoaparare. Diferenta intre o agresivitate constructiva si una distructiva o face masura. La virstele mici copiii nu fac diferenta intre ceea ce noi numim "bine" si "rau". Ei sunt ca un cimp gol proaspat arat, puteti insaminta pe el ce vreti, griu sau neghina. Insa, atentie, ce roade vreti sa culegeti de pe el.

Lauda sau pedeapsa - F. B. Skinner

Conditionarea operanta sau schema "daca... atunci..." a fost studianta in mod indelungat de Skinner, care a concluzionat ca ne comportam in functie de consecinta pe care suntem obisnuiti s-o obtinem in urma acelui comportament. Facem ceva, primim ceva, daca ceea ce primim ne place, vom repeta comportamentul, in caz contrar, firesc... vom actiona in alt mod. Recompensa oferita in urma unui comportament poate consta nu doar in daruri ci si in laude, ori indepartarea unui lucru neplacut.
1. Recompensa numita de el "intarire pozitiva" - este cea mai recomandata. Adica daca parintele isi lauda si chiar isi recompenseaza, copilul ca a luat o nota mare, s-a observat ca el va repeta mai des comportamentul gratificat.
2."Intarirea negativa" - e consecinta negativa ce e elimnata ca urmare a producerii unui comportament. De exemplu daca iti faci temele iesi din casa, in caz contrar... te asteapta o dupa amiaza extrem de plictisiotare. Pentru a nu suporta o astfel de consecinta, iti faci temele si "scapi".
3. Pedeapsa - daca nu iei nota mare o sa ai de suferit. Si atunci copilul invata... de frica.
In urma multor studii s-a dovedit ca efectul cel mai pozitiv il au laudele si recompensele, iar pedeapsa s-a dovedit total nerecomandata. De cele mai multe ori ea este asociata cu persoana care a aplicat-o, nu cu propriul comportament, care nu va fi nicidecum schimbat. Deci copilul isi va uri parintele, ori va uri invatatura, se va ascunde de el continuind totusi acelasi comportament si simtire.

Recompensa si atentia.

Acelasi lucru este dovedit si de Hurlock, in 1929 in exprimentul sau, in care a impartit o clasa de elevi in trei grupe si le-a dat sa rezolve probleme pe parcursul a 5 zile. Grupul 1 - a fost laudat pentru activitatea din ziua anterioara incepind din a doua zi si pina la finalul experimentului. Grupul 2 era certat pentru rezultatele obtinute. Iar cel de-al treilea grup era igorat. Desigur nu s-a tinut cont de rezultatele obtinute in mod practic, pina la finalul celor 5 zile. Atunci s-a dovedit ca grupul 1 a avut rezultate din ce in ce mai bune, iar cel de-al treilea cele mai proaste. Lauda e cea mai buna, dar mai grava decit cearta este ignorarea.

Stroke - mai important ca recompensa!

Mai pe romaneste "stroke" inseamna acordarea de atentie. Este lucrul cel mai dorit de copii. Si nu numai, intre noi fie vorba! Unul din multele cazuri studiate de psihologi este binecunoscutul caz al lui Robbie, care ilustreaza foarte bine aceasta teorie. Robbie era un elev care nu acorda prea multa atentie invataurii. De ce? Tocmai pentru a i se acorda atentie. Intrat intr-un studiu experimental comportamentul lui a fost observat si schimbat. S-a observat initial ca, aflat in clasa, cind scria, nimeni nu-l "baga in seama". Insa cind lenevea, profesorul ii acorda atentie cerindu-i sa se intoarca la studiu. Cercetatorii au schimbat comportamentul profesorului cerindu-i sa-i acorde atentie lui Robbie atunci cind scria si sa-l ignore cind statea degeaba. Atunci comportamentul baiatului s-a schimbat. S-a verificat cauza schimbindu-se din nou comportamentul profesorului, iar Robbie a redevenit lenes. Se stia acum cauza, copilului i s-a acordat atentie in continuare cind invata si astfel acest mod de comportament s-a mentinut constant. Este doar unul dintr-o multime de cazuri de acest gen!

Rogers si teoria autoactualizarii.

Copii Adica cea mai importanta si frumoasa dintre toate dupa opinia mea.
Autoactualizarea inseamna ca: "Toti avem in noi un potential unic de a fi fericiti, de a ne dezvolta, creste si schimba in directii pozitive si sanatoase", conditia este insa sa avem "un climat psihologic liber de influentele si constringerile externe". "Acel potential va ghida toate comportamentele persoanei", ne spune Rogers. Deci pentru a functiona la potential maxim, a fi noi insine, a fi fericiti, trebuie sa dispunem de libertate in mediul in care traim, adica in familie si societate. Aceasta ne da incredere in noi. E necesar sa avem singuranta ca putem crea fara constringeri, putem gindi fara a fi judecati, putem sa ne exprimam in mod spontan si liber fara urmari neplacute. In afara de o viata implinita, un astfel de climat dezvolta creativitatea copilului. Harrington si Block au studiat de-a lungul a peste zece ani, dezvoltarea a 106 copii crescuti in familii diferite. S-a confirmat faptul acei copii crescuti intr-un climat de siguranta si liberate de parintii care: respectau opiniile copiilor, il lasau sa ia singuri decizii, le incurajau curiozitatea si le raspundeau la intrebari, s-au dezvoltat in mod armonios si au devenit mult mai creativi. Cei crescuti de parinti cu opinii si comportamente rigide, contrare celor enumerate mai sus, nu. Teama are efecte blocante, teama nu doar de pedeapsa fizica ci si de a fi devalorizat de cei din jur, de cei dragi.

Maslow si caile spre autorealizare.

Nu pot sa nu inchei fara a fi expune esenta studiilor lui Maslow. El a fost unul din marii psihologi umanisti, si printre primii care s-au axat pe studiul oamenilor realizati, pe "campionii vietii", incercind sa le afle secretul. De ce sa studiem numai oamenii cu probleme psihice ?, s-a intrebat Maslow. De ce sa nu aflam taina fericirii de la cei ce au gasit-o deja? A studiat viata multor oameni importanti discutind cu ei si documentindu-se. A extras astfel esenta calitatilor si comportamentelor necesare pentru a deveni un "invingator".
Caracteristicile acestor oameni sunt: realismul, acceptarea propriei persoane dar si a celorlalti asa cum sunt, simtul umorului, spontaneiltatea, nonconformismul, creativitatea, pot tolera nesiguranta, se centreaza pe problema pe care nu o confunda cu ei insisi, respecta valorile celorlalti, au prieteni putini, dar buni, invata din greseli, pot vedea viata in mod obiectiv.
Comportamentele lor: isi asculta sentimentele si le urmeaza, nu sunt traditonalisti si limitati de vechile moduri de gindire, isi asuma responsabilitatea pentru ceea ce spun si fac, muncesc, sunt cinstiti cu ei insisi si renunta la masti fata de ceilalti, au curajul de a merge pe carari nebatute, privesc viata cu incredere, participare, concentrare, asemenea unui copil.
Dupa cum se poate vedea parerile acestor oameni concorda, concluziile lor concorda. Si sunt numai o frintura dintr-o mare de studii si conceptii ce merg in acelasi sens. Parintii sunt responsabili de viitorul copiilor lor. De felul cum acestia vor vedea viata, de modul cum se vor comporta. Ceea ce le lipseste deseori parintilor, am observat eu insami de foarte multe ori, este nu bunavointa, ci cunoasterea.
Desigur, exista si exceptii. Exista si copii ce se comporta fara nici o legatura cu educatia ce li s-a dat. In sens pozitiv sau negativ. Dar acestea sunt exceptii, iar exceptiile confirma regula. Cauzele... sunt diverse.
Si mai exista un mic secret... cu cit parintii vor invata sa fie mai fericiti si vor avea o viata fericita ei insisi, fie ca sunt impreuna sau separati (preferabil e sa fie impreuna, dar decit in razboi vesnic, mai bine separati), cu atit copiii lor vor duce mai departe stafeta acestei fericiri.
Deci daca ai insamintat intr-o gradina matraguna, nu poti culege de acolo trandafiri! Mai intii trebuie distrusa matraguna, trebuie curatat terenul. Nu este o operatie usoara, mai ales cind e vorba de psihic si suflet. Apoi trebuie sapat terenul si plantati trandafirii.
Dar atunci de ce sa nu plantam trandafiri de la inceput? Eu cred ca ar fi mult mai simplu asa.

Carla von Vlad


Program cursuri REIKI si seminarii

30 septembrie 2017 - curs reiki Usui, gradele 1,2,3.

Detalii despre cursurile de REIKI USUI.
Detalii despre cursul de KARUNA REIKI.
Detalii despre SEMINARII.

De ce sa faci reiki?

Pentru că funcționează chiar și în condițiile în care tu... ești... „pe avarie”, sau te-ai îndepărtat de lumină, cu sau fără voia ta. Și tocmai în astfel de momente ai nevoie de puțin ajutor... venit din lumină. (continuare)

Toate cele 5 carti la 100 lei!

La această promoție ai transportul inclus!(transportul se va face prin curierul firmei în București și prin Posta română în celalalte orașe) .
Comandați AICI - vă rugăm mentionați pe lânga NUME, ADRESA și NUMĂRUL DE TELEFON.

Promotie carti

Despre mine

Despre mine De când mă știu am fost atrasă de misterul creației, am vrut să aflu, să știu, să cunosc, sau poate doar… să-mi amintesc ceea ce oricum sufletul meu știa.
Copil fiind, priveam în depărtări înstelate căutând parcă ceva nenumit, ceva ce-mi putea oferi libertatea și bucuria dorită. (continuare)

Ce pregatire am?

Cine sunt Din toate acestea, din trăiri și experiențe personale, din dorința de cunoaștere și de a o împărtăși pe cât posibil cât mai multor oameni, am început să scriu pe site-ul Lumea spirituală articole pe teme psihologice și spirituale, am crescut o dată cu site-ul și continui să cresc, am făcut inițieri și cursuri. În acest timp am publicat 5 carți și continui să scriu, având în pregătire încă alte câteva manuscrise pe aceste teme. (continuare)

Codul secret al amerindienilor

Am ales să public acest text, pentru cuvintele înțelepte cuprinse în el. În opinia mea acest “COD AL AMERINDIENILOR”, indifernt cine l-ar fi scris și care ar fi vechimea lui reală, cuprinde sfaturi înțelepte și reflectă adevărul. Acel adevăr după care mă ghidez si eu deseori în viață și pe care îl recomand tuturor. Nu știu cine este autorul, dar știu că acel autor este ghidat de cunoaștere spirituală și iubire. Deseori viața mi-a spus: Dumnezeu este simplitate și viață. (continuare)

Despre karma

Karma este efectul de bumerang, și chiar mai mult decât atât. Nu întotdeauna karma este a primi, ceea ce ai dăruit. Karma uneori înseamnă și că nu poți procesa anumite emoții, ești blocat în ele, nu poți trece peste. Și atunci e necesară vindecarea. Venim aici uneori pentru asta. (continuare)

Despre cuvânt

Nu putem ignora afirmația apostolului Ioan, Dumnezeu era Cuvântul. Pentru că pur și simplu cuvântul este cel ce zidește sau dărâmă. Cuvântul crează. CUVÂNTUL din care TOTUL s-a făcut este vibrație. Este sunet încărcat cu o anume informație exactă, direcționată precis, ce acționează asupra lumii din jur, dar în primul rând asupra emitentului. Chiar dacă cuvântul e adresat altcuiva. (continuare)

Despre dorinta, evolutie, sens…

Dorința umană e deseori un program de bază al sufletului ce se cere înfăptuit, materializat… și asta doar pentru a experimenta și prin experientă să creștem ca spirite, precum florile în acel promis Rai. (continuare)

Despre iubire

Nu am să dau o definiție, e imposibil. Nu doar pentru că e o trăire personală și unică, și în același timp atât de universală, cunoscută, și dorită de toți. Nu... Ci am să încerc foarte pe scurt să răspund unei întrebări puse de multi căreia i-am găsit un răspunsul destul de târziu. (continuare)

Tot despre iubire

A iubi pe celălalt este condiția esențială într-o relație, a fi alături de el/ea când există probleme în cuplu este o dovadă certă de iubire, însă a te lăsa călcat în picioare de cel iubit este o dovadă certă de NEIUBIRE DE SINE. (continuare)

Despre fericire

Ce înseamnă ea? Este o stare. O stare magică și magnifică, zbor peste munți tăcuți și ape învolburate, aripi spre stele, și îmbrățișare a sufletelor, dans cu un Dumnezeu nevăzut, și toate acestea sunt doar cuvinte palide pentru a descrie mai poetic o stare. (continuare)

Binecuvântare - Carla von Vlad

Cursuri si intieri reiki

ochi magic

Unele secrete ale lumii spirituale

"Materia este derivata din minte, si nu mintea din materie"
- Cartea tibetana a marii eliberari -

"Tu esti intregul univers.
Tu esti in tine si totul este in tine.
Soare, luna si stele se invirt in tine."
- Swami Muktananda -

Lumea spirituala este lumea unde totul este posibil. Este Lumea din care se naste realitatea. Nimic nu poate exista in planul fizic, daca nu a fost intii nascut in Lumea spiritului. Dar cine determina ce si cum se naste? Sau mai bine spus in ce masura putem controla aceasta Lume? Este numai lumea lui Dumnezeu sau ratacesc prin ea si alt tip de entitati apartinand altor lumi? (continuare)

Binecuvantare Grau insorit

Binecuvantat fii Tu Doamne… si binecuvantate fie fiintele, creatiile Tale.

Binecuvantat fie Cerul… si binecuvantat fie Pamantul.

Binecuvantat fie Soarele si binecuvantata fie Luna… si fiecare zodie pusa de Dumnezeu pe instelatul Cer. (continuare)